jackyoparuba.reismee.nl

The tourist

Na een week van twee dagen lesgeven en twee cursusdagen was het (herfst)vakantie. Dus tijd om lekker de toerist uit te hangen en alle mooie en speciale plekjes van Aruba te zien!

We hebben de vakantie ingeluid op een festival in San Nicolas. Elke donderdagavond lijkt het daar wel carnaval. Muziek, eten en lekker dansen. De avond wordt afgesloten met een soort carnavalsoptocht. Mannen en vrouwen swingen door de straten gekleed in mooie pakken vol met glitters en veren. Zelfs ik kreeg zin in carnaval

Laughing
. Carnaval schijnt hier twee maanden te duren. Iedere dag feest en de kinderen vallen in de klas in slaap heb ik gehoord. Dus ik ben erg benieuwd!

De eerste echte vakantiedag

Maandag, de eerste echte vakantiedag, ben ik teug gegaan naar school om samen met juf Judy de lessen die komen gaan voor te bereiden. Jaaaa, inderdaad jullie lezen het goed. Ook hier werken we hard! Maar daarna was het tijd voor ontspanning en een beetje inspanning...

De hooiberg

Om 5 uur zijn we, Chantal, Pim, Nathalie, Suze, Angela (vriendin van Suze), Maartje, Gaby en ik, opgestaan om de hooiberg te beklimmen. De hooiberg is eigenlijk een heuvel, maar 562 treden hoger leek het toch wel een berg. We wilden vroeg boven zijn om de zonsopgang te zien, maar helaas was het te bewolkt.

De Lourdesgrotten

Goed voorbereid op de koude grotten gingen we naar San Nicolas voor de Lourdesgrotten. Al snel kwamen we erachter dat schoenen, een legging en vest helemaal niet nodig waren. De Lourdesgrotten zijn namelijk inhammen in een rotswand. Wel erg mooi en leuk om te zien.

Op stap met Pim en Chantal

Donderdag heeft chauffeur Pim ons een archeologisch museum, de dierentuin en Alto Vista laten zien. Als we weer naar huis gaan moeten we natuurlijk wel iets over de geschiedenis van Aruba kunnen vertellen. De geschiedenisverhalen bewaar ik voor dan! De dierentuin was eigenlijk wel heel erg leuk. Een koe ging bevallen, een aapje liet trots zijn piemeltje zien, een slang wurgde een kip en we hebben slangenpoep mogen vasthouden. Kortom een topbezoek dus. Onderweg naar Alto Vista kwamen we een heel speciaal huis tegen. De tuin stond vol met beelden en andere ... leuke spulletjes. Speciale hobby (zie foto's). Even later zagen we Alto Vista. Alto Vista is het eerste kerkje dat op Aruba is gebouwd. Daar werden voor het eerst op Aruba katholiek missen gehouden.

Afgelopen weken hebben de kinderen natuurlijk heel veel leuke uitspraken gedaan. Deze wil ik jullie niet onthouden!

- Zesdeklasser: ‘Meneer Danny is vitamine A tot en met Z voor onze ogen!' MeneerDannystaatop de foto in het mapje ‘Bon bini na Aruba'. Jullie begrijpen vast wel wat ze bedoelde.

- Na een les begrijpend lezen over bloed. ‘Juf, heeft koningin Beatrix echt blauw bloed?'

- Tussen de lessen door. ‘Teacher Jacky, hoe oud bent u?' '23.' ‘Hmm ik dacht zo rond de 50!'

Het is hier heerlijk, maar ik mis jullie wel hoor en ik zou heel graag een beker magere yoghurt willen drinken, mmmm!

Tot de volgende keer!

Jacky

Reacties

Reacties

Karin

Eerste, haha. Alweer een super leuk verhaal. Geniet lekker van Aruba en van je vakantie nu. Wij moeten nog twee weekjes werken en dan hebben we ook vakantie! Ik kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

XX Karin

Mr taco

Tweede, haha idd super leuk verhaal. wel hele leuke foto's zeg. xx mo

Helai

Hahaha zo schattig dat je ff een lijstje van leuke uitspraken vd kindjes eraan toevoegt. Klinkt superleuk al je activiteitjes! Veel plezier nog en geniet Extra vh mooie weer want hier beginnen de koude dagen :(
Kusje x

Mieke en Johan

Hey vakantieganger en harde werker,

Een hartstikke leuk verhaal weer en prachtige foto's. Leuk dat carnaval op Aruba 2 maanden duurt en inderdaad misschien wil je als je terug bent wel alle dagen carnaval gaan vieren .......... Misschien kunnen wij lekker ouwerwets nog een keertje gebruik maken van de kantine en dan los gaan met z'n allen ......... Verkleden we jullie pap en Johan als Sint en Piet (haha). Die goeie ouwe tijd laten we dan weer herleven. Lekker zo'n weekje vakantie tussendoor. Fijn ook dat jullie nu wat van het eiland hebben gezien. Kun je jullie mam en pap als zo komen ook de mooie plekjes laten zien.

Nou Jack, veel succes en plezier de komende weken en dikke kus van Johan - Jordy en mij natuurlijk weer.

Anita

Hee Jacky,
Ik zag op facebook dat je een nieuw verhaaltje had geplaatst, dus ik dacht ik zal het eens lezen! Volgens mij vindt je het heerlijk om even de toerist uit te hangen ;-)
Vanuit het prachtige en warme India wens ik je nog heel veel plezier en geniet van het carnaval ;-)
Liefs, Anita

Janneke (RT)

Hee Jacky,
Wat een heerlijke verhalen! Ik waan me iedere keer even in een prachtig stukje land met aangename temperaturen! Hier is het werken ook erg druk! Gelukkig is de vakantie in aantocht, daar ben ik stiekem al best wel weer aan toe :-) geniet ze daar!
Heel veel liefs!!

Joney

Een beker magere yoghurt?

Hier is de kachel en winterjas al aan geweest!!!!!

Morgen weer aan de palen zwaaien :-)

Sanne

Jacky!!! Wat heb je het toch leuk daar, echt super om te lezen! Maar wow, 2 maanden carnaval, heb jij even geluk dat daar 1 van je talenten liggen:D
xx Sanne

Michelle

Haa Jacky!!

Goed om te lezen dat 't daar bevalt! Gave verhalen en gebeurtenissen!
Ander leuk weetje: ik ben mentor van een leerling die jij vorig jaar in de klas had, grappig hè. Hij vond jou heel lief :D

Have fun daar nog!
Liefs Michelle

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!