jackyoparuba.reismee.nl

Bon bini na Aruba (welkom op Aruba)

Hoi allemaal,

Bedankt voor alle lieve mailtjes, smsjes enz. Na maanden van voorbereiding ben ik er dan eindelijk!

Heenreis

Woensdag ben ik naar Schiphol gebracht door papa, mama en Jacqueline. Daar aangekomen zagen we al snel Danny en Gabriela. Zij gaan ook werken voor SKOA (Stichting Katholiek Onderwijs Aruba). Tijdens een bijeenkomst van SKOA heb ik ze leren kennen. Gabriela was zo gezellig dat ik haar heb gevraagd samen te reizen en Danny vond het gewoon heel leuk om met ons mee te gaan ;).

Bij de incheckbalie kregen we te horen dat we een upgrade hadden. Premium Comfort Class! We zaten nog maar net en we kregen al nootjes en een drankje aangeboden. Daarna volgde nog een toilettasje met tandenborstel, tandpasta enz., keuze uit drie menu's, ijsje en snoepjes. Geweldig! Door de extra beenruimte, de films en mijn gezellige vliegmaatjes ging de reis heel snel.

Patiri

Aangekomen op het vliegveld van Aruba stond Maartje (studiegenootje van SEN) ons al op te wachten. Alle spullen in de Jeep en op naar Patiri. Patiri is ons appartement en ligt in Paradera. We zijn super blij met ons appartement. Ruime mooie kamers. Alle foto's van jullie en mijn eigen spullen zorgde er voor dat ik me meteen thuis voelde (De foto van Mo in zijn tacopak is toch terecht gekomen op mijn slaapkamer in plaats van op de WC. Wil de foto natuurlijk iedere ochtend zien als ik wakker word ;).

Het eerste probleempje

Maartje heeft op Aruba een Jeep gehuurd. Aankomende weken rijden we daar nog mee rond. Maartje is een talent. Ze weet overal de weg. Ik begrijp er niets van. Hopelijk weet ik over een paar maanden ook hoe ik overal naartoe moet rijden pfff.

Maartje heeft nog een ander talent, namelijk het recht buigen van sleutels, dacht ze. Je raadt al wat er gebeurde. De sleutel brak doormidden. Ai, wat nu? Normaal zou papa mij helpen en dat deed hij nu weer. Voordat ik vertrok naar Aruba heeft papa tegen iedere man die ook naar Aruba ging, gezegd dat ze op Maartje, Gabriela en mij moesten letten. Dit nemen de mannen, Danny en Anthony (studiegenootje SEN) serieus. We hebben Anthony gebeld en die is ons komen redden. Hij heeft ons opgehaald en we hebben de reservesleutel gehaald. Zo, het eerste probleempje is opgelost! Altijd fijn om een paar mannen te kennen.

The Beach

Buiten de wegen is Aruba, tot zo ver, heerlijk. Mooi weer natuurlijk, maar ook mooie stranden. We zijn al naar Baby Beach en Palm Beach geweest. Elke zondag is er een feestje op Moomba Beach. R&Bsunday alleen dan net even iets anders. Ik miste mijn stapmaatjes wel, maar gelukkig werd er ook veel gedanst. Precies zoals Sanne al zei. Net even iets anders dan in Nederland hahaha.

St. Paulus School

De St. Paulus School ligt in St. Nicolas. We moeten iedere schooldag minstens 45 minuten rijden om er te komen. De Arubanen verklaren ons voor gek. We moeten bijna heel het eiland door rijden om er te komen, maar we gaan niet verhuizen, omdat we zo blij zijn met ons appartement. Maartje en Gabriela werken ook op een school in St. Nicolas. Heel handig! Gisteren heb ik met de directeur en de IB-er van mijn school gesproken. Samen met Agnes (een Nederlandse vrouw) ga ik dit jaar daar werken. Ik krijg groep 3B (groep 5). De communieklas. Het is een erg mooie school. Ze proberen op allerlei manieren geld in te zamelen om te zorgen voor beter onderwijs voor de kinderen. Ojaaa en ik moet iedere week met de kinderen naar Baby Beach daar krijgen ze zwemles van een gymdocent. Wat een drama ;).

Ik heb een aantal foto's toegevoegd van Maartje, Gabriela en Danny (dan weten jullie over wie ik het heb) en van ons appartement en de stranden. Kunnen jullie een beetje mee genieten!

Heel veel liefs!

Jacky

Reacties

Reacties

Mat en Wilma Driessen

Fijn dat je een goede reis hebt gehad. Wat een luxe, zeg!!
We blijven ook jouw verhalen volgen. Erg leuk!!! Nu samen gaan genieten! (ook werken, he!)
Groetjes uit Horst.

Ruth

Wauw, wat super daar!! Het ziet er geweldig uit! En wat een ervaring, nu al! Leuk de foto's, heb er meteen een beetje een beeld van! Wanneer begint de school daar? Al druk met de voorbereidingen om te starten?
Liefs!!

Karin en Joney

Ha Jack,

alweer onze laatste dag in Kuala Lumpur. Morgen naar huis :(.
Ziet er kei leuk uit daar.
Geniet ervan en veel plezier

x

Mo mister taco

Yeah ik hang op de slaapkamer! Maar wat een pech dat de kinderen in dat mooie weer zwemles krijgen op het strand. En dat jij verplicht mee moet pfffffff @#%&$?))( :p
gr mo

Harry

Klinkt allemaal goed Jacky. Als ik hier de regen zie vallen en de temperaturen voel, dan ben ik wel jaloers. Op de foto's ziet het er erg leuk uit. Hopelijk ga je ook van de school en je kinderen genieten. En die zwemles op Babybeach lijkt me ook verschrikkelijk, hopelijk houd je dat uit!!!! Een communieklasje lijkt me ook een uitdaging, vooral op Aruba. Ik vermoed dat je daar nog wel enkele leuke ogenblikken mee gaat beleven en waarschijnlijk kom je helemaal bekeerd terug!!
Grotjes van Harry

jacqueline

hey meid! super om te horen dat het zo goed gaat! jij gaat daar helemaal wennen dat hoor ik wel! en tegen de tijd dat ik kom zetten we dat eiland samen wel even op zijn kop! haha ik kan altijd een feestje gebruiken ;) haha
hopelijk kunnen we snel skypen kusssss

Sanne

Lieve Jack!!!!!!!

Oooo echt super je eerste verhaaltje. Fijn dat het al zo goed bevalt. Lekker handig van jullie sleutel haha, zie het helemaal voor me. *Ik ben jaloers!!!! En heb heimweeeeee!!!!*;)
Enjoy!!

x Sanne

Kelly

Wooooww Jack
Wat vet, ziet er allemaal super uit zeg, ech leuk!
Wat een drama die zwemles haha ik wil wel ruilen en vooral nu, wij zitten hier in 17 graden:(
Fijn dat het allemaal soepeltjes loopt zo in het begin.
Wij zijn gisteren thuis gekomen, hebben het super gehad. Echt een hele ervaring.
Tot snel weer
Dikke kus Dave en Kelly (en ook van papa en mama)

Janneke (SEN)

Wat een heerlijkheid! Geniet ervan!!
Ben benieuwd naar je belevingen ;-)

Liefs

Annemieke en Johan

Hey Jacky,

Ik heb van ons Kelly gehoord dat jij een site geopend hebt. Natuurlijk (nieuwsgierig als ik ben) meteen geopend. Kei gaaf de eerste foto's. Mooi appartement, prachtige strand etc. Jouw blog is ook erg leuk om te lezen. Zo blijft iedereen een beetje op de hoogte van het wel en wee daar op dat bounty - eiland. Jij hebt geluk gehad dat jij in mei - juni de zomer al meegepikt hebt. Hier is het nog steeds bar en boos. Af en toe een zonnestraaltje. Johan, Jordy en ik wensen jou de komende weken veel succes en wij blijven je volgen.

Dikke kus van ons uit de Dopheide.

Hanneke

Wauw Jacky, je bent er!!
Ik ben heel benieuwd naar jullie avonturen het komende jaar en hoe het is om daar te werken, maar dat zal vast en zeker helemaal goed komen!
Geniet ervan en laat ons in Nederland maar vooral heel veel meegenieten =)

Groetjes, ook aan Maartje, van Hanneke!

kim

net terug van eerste gezinsvakantie in duitsland en jouw eerste heerlijke reisverhaal aan t lezen! jaloers...!!
drie kwartier riijden...ik wist nie eens dat t eiland zo groot was! maak veel plezier nu nog en dalijk hard aan t werk met t Onze Vader!
x kim

Rene

Iedereen zo leuk positief...
ga je ook nog iets teweeg brengen op die school...

Diandra

Hallo Jacky,
Ik zie dat je werkzaam bent of bent geweest via de stichting SKOA. Heb je een open sollicitatie gestuurd? En op welke dagen zijn er mensen in Nederland voor werving? Weet je of er momenteel nog sollicitaties open staan? Alvast ontzettend bedankt,
Groetjes, Diandra
v_diandra@hotmail.com

Mevr Maduro

Sorry maar wij zijn geen gymdocenten, wij zijn zweminstructuers die zwemles geven aan de derde klassers...worden beschauwd of behandeld als een gymdocent van wege de zwemles in gymuren plaats neemt, dus dat is wat verschillend ....en het is geen pech dat de kinderen verplicht naar zwemles moeten , we woonen op een eilandje dus zou harstike goed zijn dat ze hun zelf kunnen verdedegen en hun diploma kunnen behalen ;-)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!