jackyoparuba.reismee.nl

Bon nochi

Na alweer een dag hard werken, heb ik mijn derde verhaal(tje) eindelijk kunnen afronden. Hier is ie dan!

In de afgelopen verhalen heb ik al verteld over mijn huisgenootjes Gabriela en Maartje. Ik heb hier natuurlijk ook nog veel andere mensen leren kennen. Omhen en Aruba beter te leren kennen, heeft Gabriela een aantal wistjedatjeshierover opeen rijtje gezet.

Wist je dat:
- Maartje de sleutel van Danny's huurauto (die hij net die dag had gekregen) wilde rechtbuigen en hem toen doorbrak.

- Suze zag dat mensen aan het ‘shuffelen' waren en toen precies na de zin:‘Everyday I'm shuffeling' vroeg: Hoe heet dat ook alweer, wat die mensen daardoen?
- Jacky tegen Danny en Gabriela zei: ‘ Wie het eerst op de grond ligt moet trakteren!' en Gabriela zich spontaan liet vallen.
- Gabriela de sleutel in de jeep had laten zitten tijdens het sporten? Gelukkig stond ie er nog!
- en ze de week daarna met hardlopen de lampen aan had laten staan?
- onze huurauto iedere ochtend net als wij even moet wakker worden? Hij pakt na een poosje rijden pas een versnelling zodat het lijkt alsof we in een opstijgend vliegtuig zitten.
- het normaal (en frustrerend) is om geen richting aan te geven op een rotonde, netals mega langzaam invoegen, gaten in de weg en een rivier op de weg wanneer het 2 min. regent?
- Jacky haar douchegel als deo wilde gebruiken en toen de hele muur onder zat?

- Jacky's ouders eind januari komen?
- wij naar Q-music hebben gemaild en Eva op de radio heeft verteld wat we in Aruba doen?

De informatieavond voor de ouders

Woensdag 31 augustus kwamen de ouders naar school voor de informatieavond. De avond begon met een toespraak van de directeur, meneer Randy. Daarna heb ik samen met juf Judy, mijn parallelcollega, de ouders ingelicht over het aankomende schooljaar. In het Nederlands heb ik de ouders ingelicht over de inhoud van de vakken en het beloningssysteem. Op twee na spraken alle ouders Nederlands. De ouders waren heel belangstellend en al snel kwamen de notitieboekjes te voorschijn.

Het onderwijs

Voor alle juffen, meesters en alle andere geïnteresseerden wat meer informatie over het onderwijs op Aruba. Een schooldag duurt van 7:45 uur tot 13:03 uur. Iedere maandagmorgen beginnen we onder het afdak. Een gedeelte van het schoolplein is overdekt. We bidden, zingen het volkslied, jarige komen naar voren en we zingen ‘Happy birthday', meneer Randy vertelt wat er deze week gaat gebeuren en iedere week voert een klas een stukje op gericht op het geloof. Afgelopen maandag heb ik met de kinderen het liedje ‘Jesus love is bubbling over' gezongen. Iedere dag besteed ik aandacht aan het geloof door te bidden, een Bijbelverhaal voor te lezen, werkbladen over het geloof te laten maken of te zingen.

Op mijn school gebruiken we voor taal de methode Zonnig Nederlands. Daarnaast gebruiken we vooral de methodes Alles telt, tekstverwerken, leestheater en Pennenstreken. Voor de vakken verkeer en aardrijkskunde hebben de leerkrachten zelf lessen gemaakt. Gelukkig hebben we ook een orthotheek waar we materialen kunnen lenen.

De zwemlessen

Elke dinsdag van 11:00 uur tot 12:30 uur krijgen de kinderen zwemles op Baby Beach. De bustocht naar het strand is al een uitje voor de kinderen. Bij het eerste heuveltje wordt er al geschreeuwd en gaan de handen de lucht in alsof ze in een achtbaan zitten. Ik heb een foto toegevoegd van de zwemles. Ook de meeste toeristen vinden het wel een foto waard.

Bodybuilders

Vorige week zaterdag zijn Maartje, Suze, Danny en ik naar een Bodybuildingwedstrijd geweest. Leuk om een keertje mee te maken. Het is maar waar je van houdt. Bekijk de foto's en oordeel zelf maar ;)

Hopelijk kan ik de volgende keer een foto laten zien van onze mooie ‘nieuwe' auto. Het duurt iets langer dan verwacht.

(Kleuter)juffen als jullie nog leuke rijmpjes en liedjes hebben, laat het me dan even weten! Maak een filmpje en stuur het naar mijn mail ;) Ik zing veel kleuterliedjes met de kinderen om ze Nederlands te leren. Ze vinden het nog leuk ook!

Ayo,

Jacky

Reacties

Reacties

Mr taco

Ha ja aaha die foto is te grappig met al die kindjes.
Leuke verhaal top!!!

Gr mo

Joney

Hey Jack,

Dat klinkt allemaal goed. En wat zijn de schooldagen kort. Wij hebben Jacqueline al onder onze hoedde :-) Elke dinsdag hangen wij ( Bibi en Anne ook) in paal te zwaaien. Kei leuk!!!!!

Emmy

Heerlijk, die verhalen van je!
Volgens mij heb je het wel naar je zin daar!
Het klinkt en ziet er igg super uit!

XX

marij

Heej die Jacky, weer een mooi verhaal. Skypen lukt nog niet echt, vermoedelijk doordat we het beide druk hebben en natuurlijk het tijdsverschil. We hebben de loterij nog niet gewonnen dus een bezoekje zit er nog niet in, ik heb je dan ook extra fotoruimte kado gedaan zodat we via foto's van jou en Aruba kunnen genieten. Veel plezier nog lief nichtje. X van ons.

Sanne

Lieve Jack!!!!! Ooo wat leuk weer je verhaaltje! Jij vermaakt je daar wel zo te lezen:) En wow, je bent al super bruin! Heerlijk! Helaas, kleuterliedjes zijn niet echt mijn ding...daar zul je toch andere juffen voor nodig hebben;)

Liefs x Sanne

Mieke en Johan

Hey Jacky,

Gezellig weer een verhaal en foto's. Echt iets voor jou met die dochegel (haha). Ik had al via jullie mam gehoord dat het daar in het warme Aruba goed bevalt.
Is ook wel aan die ene foto te zien. Wat een lekker bruin koppie. Ook de foto's van de zwemles (PRACHTIGE KLEUR) en van jouw klas zijn gaaf. Wij hebben afgelopen zaterdag gezellig bijgeklept over van alles en nog wat (ge kent ons he).

Ben er vanavond eens ff rustig boven voor gaan zitten. Wij zijn thuis aan het verbouwen dus wonen al ruim 4 weken op het oude kamerke van ons Kelly pff..... het einde is in zicht - en wij zijn zo blij.

Nou Jack, wij vonden het leuk om weer wat van je avontuur te kunnen lezen en wensen je veel plezier.

Een dikke kus van ons allemaal.

Kim

Dus lekker aan het zingen geslagen..!! DAT zou ik wel eens willen zien! Je lievelingslessen toch?? Helaas is de zwemles hier afgeschaft, nou ja ik ben er niet heel rouwig om, maar als ik jouw zwemlessen zie...dan word ik wel jaloers! Leuk om te lezen dat je je goed vermaakt en goed thuis voelt! Have fun!! xx

Ruth

Super leuk jouw verhalen!!
Lekker genieten daar! X

Yvonne

Hey Jacky!!

Ik ben zo jaloers als ik die foto's en je verhalen zie!! Super vet allemaal!! Als ik daar zwemles zou kunnen geven zou ik denk ik niet terug gegaan zijn naar school :)

Met mij gaat het verder wel goed. het handballen in utrecht bevalt goed. Leuke meiden allemaal en we gaan 1ste klasse spelen. Mis psv wel beetje.. is toch ook wel weer wennen allemaal nieuwe mensen en dat Utrechtse gebrabbel.
Woon nu ook in Utrecht bij maarten en dat is echt heeeeerlijk! Geen gedoe meer met spullen heen en weer verhuizen en zo.
Ben nu in Utrecht de minor gebaren taal aan het volgen. Is echt heel erg leuk! Ik heb ook te horen gekregen dat ik en half jaar uitstel heb gekregen om mijn p te halen. Dus nu nog 2 kansen om mijn toets te halen. Hopen dat het gaat lukken. Zou toch jammer zijn als ik na 2,5 jaar de opleiding moet verlaten zonder diploma.
Verder is het weer hier vast een stuk minder als bij jou :) al is het vandaag wel 24 graden.. ja ja :)

Ik heb net deze site van marsha gekregen dus ik kan je nu mooi gaan volgen :)

Heel veel plezier nog daar en wie weet als ik ooit keer een mooie geld prijs win.. dat ik ff op de koffie kom ;)

Kus

truiyenaa JOLING

coolll ? jaa cool he ja cool super cool kweet tis cool cool ja kweet tis COOL

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!