jackyoparuba.reismee.nl

Druk, druk, druk!

Hoi allemaal,

Afgelopen dagen hebben we erg hard gewerkt. Jullie denken misschien dat we de meeste tijd aan het strand liggen, maar dat is niet het geval! We zijn hier erg druk bezig geweest met het inrichten van de klas en het voorbereiden van de lessen.

De voorbereiding

Vrijdag 12 augustus had ik mijn eerste teamvergadering. Die verliep toch iets anders dan de vergaderingen in Nederland. We begonnen met eten

Laughing
. Een juf had broodjes en drinken gehaald. Al etende ging zo het eerste uur van de vergadering snel voorbij. Daarna hebben we besproken wie in welke werkgroep ging. Niets moet hier alles mag! Je bepaalt zelf in welke en in hoeveel werkgroepen je wilt. Samen met andere collega's ga ik de activiteiten rondom de Kinderboekenweek en het oogstfeest Dera Gai organiseren.

De maandag en dinsdag na de vergadering heb ik de hele klas gepoetst en ingericht en samen met mijn parallelcollega, juf Judy, heb ik een planning gemaakt voor de aankomende twee weken.

De eerste schooldag

Vorige week woensdag was het dan zo ver, het schooljaar begon! Toch wel heel spannend! In mijn klas zitten 21 kinderen, 13 jongens en 8 meisjes. Ik ben heel erg tevreden over de eerste dagen. De kinderen zijn erg beleefd (tot nu toe

Wink
) Bij binnenkomst en aan het einde van de dag geven ze een hand. Sommige kinderen spreken Nederlands, anderen bijna niet.

Afgelopen vrijdag zijn we met de kinderen naar de kerk gegaan voor de openingsmis. De mis was in het Papiaments. Heel speciaal! De meeste kinderen zongen mee, maar sommige vonden de kauwgom onder de banken ook wel interessant. Het kneedgumeffect vonden ze erg leuk.

Beachtennis

Vorige week zondag hebben we mee gedaan aan een beachtennistoernooi op Eagle Beach. Samen met Gabriela vormde ik een team. De eerste wedstrijd hebben we gewonnen

Laughing
. Ik heb hier geen handbalvereniging gevonden. Nu volg ik Zumbalessen. Erg leuk!

Afgelopen dagen heeft het in sommige gedeeltes van Aruba gestormd. Daken van gebouwen zijn verwoest. Gelukkig hebben wij er weinig van gemerkt en ons appartement staat nog overeind.

Binnenkort zal ik er weer een aantal foto's van mijn school en ons appartement op de site zetten!

Lieve groetjes,

Jacky

Reacties

Reacties

paul nicole en izzy

Hoi jack wat leuk om weer te lezen. Zo te lezen inderdaad druk druk druk. Lekker genieten he. Dikke kus van t kleine boefje!
Liefs paul nicole en izzy

Mr Taco

Zumba queen is geboren!!! Leuk verhaal. Succes spreek je gauw

Harry

Leuk weer iets van je te kunnen lezen. Vooral de verhalen over je school en je klas vind ik interessant. Welke taal spreek je in de klas als niet alle kinderen het nederlands kunnen verstaan? Jouw papiaments zal toch ook niet vloeiend zijn.Ook op de kameleon zijn we weer goed van start gegaan.
Beachtennis lijkt me leuk om te doen in je vrije tijd. Hier regent het zo vaak dat ik overweeg een watrepoloteam op te richten voor op het Kortonjoplantsoen. Ik ben benieuwd naar je schoolfoto's

Leanne

Hee Jacky,

Leuk om weer wat te lezen over hoe het gaat bij jou! Hier net weer begonnen met trainen en toch wel een beetje spierpijn ;). En ben benieuwd naar de foto's!

Joney

Jack!!!

Wat leuk en bijzonder allemaal. Hier is het schooljaar al begonnen en lijkt de vakantie al heeeel lang geleden.
Geniet ervan x

Sanne

Jacky!!!! Kom maar snel met al die leuke pics, want daar zijn we natuurlijk erg benieuwd naar!!!
Enjoy! Liefs xx

Kim

Haai Jacky,
heb nog even aan jullie moeten denken met die storm...gelukkig hebben jullie er weinig van gemerkt! hier in eindhoven was t wel goed raak afgelopen dinsdag, het leek even nacht om 11uur in de ochtend. de kinderen op de reis missen je en ik moest je veel kussen geven en groetjes doen, bij deze! Ben erg nieuwsgierig naar je klasje, je school en de kinderen. Wat een goed idee de juf een hand geven! :) zal ik ook eens invoeren! Hoop dat t met je papiaments steeds beter gaat is ook handig op stap denk ik zo! ;)
xxx kim

Janneke RT ;-)

Klinkt goed Jacky, lekker genieten!! x

opa en oma

Hoi Jacky,

We hebben je verhaal gelezen, geweldig wat je daar allemaal mee
maakt. Maar wat zijn zumba lessen??

Groetjes en kusjes
opa en oma.

Mehtap en Ufuk

Lieve Jacky,

Wat leuk om jouw verhalen te lezen! Bijzonder hoor wat je daar allemaal meemaakt:) Heb je nog recente foto's? Leuk om het te zien.. Vooral Ufuk is heel benieuwd naar de foto's:) Je zult het wel super druk hebben!
Met ons gaat het prima! Ik heb dit jaar een klas van 31 kinderen! Ik kom regelmatig helemaal gesloopt thuis... moet nog wennen denk ik...
Zumba! Wat leuk! Lekker shaken :)

Dikke kus!

Mehtap en Ufuk

Mars

Hoi Jack,

Goed om te lezen dat de eerste week goed bevallen is. De foto's zien er veel belovend uit. Ik ben benieuwd naar je volgende verhaal en hoop dat je het goed naar je zin hebt.
Hoe gaat het in de klas? Leuke kinderen? Ik hoorde van Jaque dat je elke dag moet beginnen met een gebed. Is dat niet erg wennen?
Zumba is leuk!! Kom maar op met die strakke buik en ritmische heupen ;-)

xxxies
Mars

Maij Koch

Hoi Jack, eindelijkl een berichtje
heb alles even door gelezen,wat leuk wat jullie allemaal meemaken, en doen. Zou nog wel 18 willen zijn, dan wist ik het wel ha,ha. Mika komt vanavond,heb hem al 3 dagen niet gezien, lang he.xxx ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!